måndag 28 maj 2012

Uppdatering !!

Hej !

Blev påmind att jag inte uppdaterat min blogg på hela året. Det har hänt så otroligt mycket sedan den 2 januari. Jag vet knappt vart jag ska börja.

Mellis är nu frisk efter sin operation och det är vi mycket glada för.
Kort efter Mellis va frisk igen blev vår älskade Zeke allvarligt sjuk. Han fick autoimun trombocytopeni. Det innebär typ att hans eget imunsystem angriper sig själv. Han blev dålig fort och jag va på djursjukhuset med honom flera gånger i veckan. Vi var nere i Ängelholm hos en veterinär och blev till slut skickad till experterna i Helsingborg och där var vi några gånger och hade veckokontakt hela tiden. Men till slut blev Zeke så dålig att vi inte tyckte han hade ett värdigt liv längre. Han blev bara sämre och sämre och mina 3 veterinärer var alla överrens om att vi skulle ta bort honom. Så i slutet på mars somnade vår älskade Zeke in. Det var väldigt tomt efter honom och Mellis va som en klisterlapp i en tid. Men man vänjer sig men absolut kommer det över en hur mycket man saknar honom ibland. Det enda som saknades va mina nära vänner som inte ställde upp någonting. Däremot ställde massa andra människor upp för oss och det är vi evigt tacksamma för.

I samband med att Zeke blev sjuk så fick jag veta att jag är gravid. Efter all tid vi försökt så kom det mitt i kaoset. Jag blev superdålig i över 12 veckor och bara kräktes hela tiden. Fick inte behålla någonting och blev till slut sjukskriven. Det enda positiva i det hela förutom att jag va gravid va att jag gick ner över 12kg. Sakta men säkert så blev jag människa igen och kunde börja jobba igen.

Jag är nu i vecka 20 och mår väldigt bra. Jag kräks fortfarande nästan varje dag men det kan jag ta. Magen växer och nu börjar man känna av alla rörelser och sparkar. Så kul !!
Den 5 juni ska vi på ultraljud och vi hoppas att få veta vilket kön den har.
Vi har gjort 2 ultraljud redan 1.a pga att jag va så dålig och 2:dra va KUB test, vilket va minimal risk.

Nu forsöker vi färdigställa det lilla som är kvar av renoveringen tills bebisen kommer och samtidigt spara ihop ett bra kapital...vilket INTE är en bra kombination :)

Nu har jag nog uppdaterat det viktigaste.
Pöss Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar